Angående koronavirus på Bjøråsen skole

Coronasvirus

Bydelshelsetjenesten har fått melding om at det er påvist koronavirus hos elev på 8.trinn. Alle de berørte på skolen er informert. De dette gjelder vil følge vanlig timeplan med digital undervisning  kommende uke. Miljøteamet vil følge opp elevene i karantene i tillegg til oppfølgingen fra kontaktlærer og faglærere. Det er viktig for oss som skole å understreke at alle kan bli smittet og man skal ikke bruke tid på å prøve å finne ut av hvem som er smittet.

Det er imidlertid veldig viktig at vi alle sammen følger smittevernreglene. Samfunnet er i en alvorlig situasjon og det må vi alle sammen ta hensyn til. Skolen har utarbeidet en plan B som kan iverksettes på kort varsel ved behov. Det vil vi komme tilbake til. Vi oppfordrer alle elever til å ta ekstra hensyn i dagene som venter. Særlig er det viktig å tenke på smittevern i pauser og til og fra skolen. Følg smittevernreglene. Vask hendene, hold avstand og unngå for all del å ta på hverandre. I tillegg er det viktig å holde seg hjemme dersom man har symptomer på sykdom.

Ved spørsmål er det bare å ta kontakt med skolens ledelse