Biblioteket

bja_bib1

Biblioteket er per i dag under omorganisering. Elevene oppfordres derfor til å benytte seg av Deichmanske bibliotek på Romsås i denne perioden (Deichmanske biblioteket Romsås)

Det vi kan tilby elevene etter omorganiseringen, er dette: en fin samling av bøker - mye bra skjønnlitteratur, faglitteratur med stor bredde og en hel hylle med lettleste bøker. Vi har dessuten lydbøker og en del tegneserier til utlån. Biblioteket skal være et rolig sted som elevene kan bruke til å lese en god bok, et magasin eller høre lydbok i tillegg til å drive skolearbeid.

Låneregler ved biblioteket for deg som er elev:

• Du kan låne inntil 3 bøker om gangen.
  • I tillegg kan du låne 1 bok på engelsk eller annet språk
  • Du kan låne bøkene i 4 uker
  • Du kan levere bøkene tilbake i bokskapet utenfor biblioteket eller i bokkassene på biblioteket
  • Du må aldri låne bøker rett fra bokkassen (da vil noen andre få problemer!)
  • Det blir sendt ut purringer på bøker som må leveres ca. to ganger i måneden. Hvis du får purring, må du levere boken/bøkene med en gang. Gi beskjed hvis du ønsker å låne boken lenger, (da kan du fornye) eller hvis du mener at den allerede er levert inn.

På biblioteket må du være rolig og snakke lavt. Du må være ren på hendene, slik at du ikke skader bøkene. Det er derfor ikke lov å ha med mat og drikke. Hvis du mister eller ødelegger boka, må du erstatte den.

Velkommen til biblioteket.

Deichmanske biblioteket Romsås

Fakta om biblioteket

-Vi har 10463 bøker (pr. 31.12.2016). Vi har bøker på ca.5 andre språk.

-Du finner alt fra de mest lettleste barnebøkene til tykke ungdomsromaner, tegneserier og faktabøker om mange spennende emner.

-I hele 2016 lånte elevene ved Bjøråsen skole tilsammen 9319 bøker ved biblioteket!

Søk i bibliotekets bøker

Du kan lete gjennom bibliotekets bøker: Klikk her! Da kan du lete etter bøker du har lyst til å lese før du går på biblioteket for å låne.